Vig Skole logo

SFO Vig

Hvem er vi?

Vig SFO ligger på Ravnsbjergvej 23 4560 Vig.

SFO er for vores elever i 0.-3.kl. fra blok A og E.

I SFO'en er åbent på alle skoledage fra kl. 6.00 og frem til skolestart og igen fra skolen slutter og frem til 17.00 dog til 16.00 om fredagen.

Tilmelding til SFO

Pædagogiske mål og visioner

DGI idrætscertificering

Vig skole, SFO og Juniorklub er fælles certificeret i DGI som idrætsprofilskole.

Skole og SFO udgør en ramme for børnene og deres forældre. Derfor deler og arbejder SFO og skole med et fælles barnesyn og fælles værdier.

• Lærere og skolepædagoger indgår i et ligeværdigt samarbejde om den pædagogiske opgave for det enkelte barns læring og trivsel.
  • For barnets mulighed for at kunne bidrage aktivt til og have udbytte af til læring-og børnefælleskabets aktiviteter -  så barnets selvbillede styrkes.

Fri for Mobberi

Skolepædagogerne i SFO arbejder målrettet med Fri for Mobberi både i undervisningsdelen og fritidsdelen.

Samarbejde med skolen

Skolepædagogerne er tilknyttet en klasse fra 0.-3.kl. og 4.-6. klasse. Klasseteam består af klassens lærere og en skolepædagog. Skolehjemsamtale, forældremøder, klassearrangementer med mere, vil være med deltagelse af klasseteamet. Skole og SFO afvikler alle traditioner og arrangementer i fællesskab.

Fysiske rammer

SFO og skole arbejder i fælles pædagogiske rammer, og er for få år siden nyrenoveret.

Vig skole fremstår med bl.a. nyt skolebibliotek (PLC), Legeplads ved SFO 1, mellemtrinslokaler med SFO 2.

Vig skole ligger ved siden af den helt nye hal og svømmehal Vig kultur- og idrætscenter, og har direkte adgang til idrætsanlæg og grønne områder.

Godt at vide

Kommunikation med forældrene

Både SFO 1 og 2 er tilknyttet Tabulex systemet, hvor forældre kan sende meddelelser til personalet. Her vil månedens aktiviteter fremgå for SFO 1 og 2 fremgå.

Kost

I SFO 1 tilbydes børnene et mellemmåltid hver dag.

Traditioner

Alle faste traditioner som julestue, fastelavn (0.- 3.kl.), gallafest (4.-6. kl.), fodbold- og håndboldturnering, OL med mere afvikles fælles mellem skole og SFO.

Kontakt SFO Vig

SFO 1: 51 83 42 77/ 59 66 69 52 (Eftermiddag)

59 66 69 53 (morgen)

SFO 2: 30 56 18 03/ 59 66 69 50